onsdag 15 juli 2009

Storsjöodjurets kusin


Så mycket som hänt här på bloggen på snart två dygn! Jag är på resande fot och har inte haft möjlighet att gå in och se alla fantastiska bilder innan. En sådan kreativ grupp detta är!

Tanken om ett projekt tycker jag verkar vara kul. Ett tema runt regn och vatten kommer troligen att fungera bra i hela landet under den närmaste tiden med alla fronter som ska passera ;-(

I förra veckan tog jag en promenad runt Tjolöholms slott i Halland med icke-fotograferande vänner. Där hittade vi en fin liten damm med mycket olika sländor m.m. men hade inte tid att stanna särskilt länge. Jag kommer att återvända! Såg dock att jag lyckades fånga Storsjöodjurets lilla, glada kusin på bild. Så den artbestämningen är i alla fall klar!
/Birgitta

1 kommentar:

  1. Hej Birgitta - riktigt kul bild. Och visst är där ett sjöodjur!
    - Tjolöholms slott är verkligen en idyll!
    /Mats

    SvaraRadera