söndag 19 juli 2009

Nonfigurativt


Har alltid varit fascinerad av denna typ av bilder. Men har väl gjort än fler nu efter kursen med Terje Hellesø.
- Och det intressanta med dessa bilder är vem som gillar dem. Har testa lite i min bekantskapskrets. Och ofta är det människor som gillar konst - och då modern konst som gillar bilderna.
- Jag är störtförtjust i den här typen av bilder också. Och är sjukligt förtjust i modern konst.
För de som inte sett några av nedanstående konstnärers bilder i verkligheten. Gå på en utställning så fort tillfälle ges!!!

Några av mina favoritkonstnärer;

/Mats

2 kommentarer:

  1. Snygg bild Mats (som vanligt)!
    Jag har tidigare haft rätt svårt för att komma överens med mig själv vad jag egentligen tycker om den här mer abstrakta delen av fotograferingen.
    Terje och i stor utsräckning även du!! börjar få mig att bestämma mig för vad jag egentligen skall tycka.... och hur tror ni det blir..?
    //MagnusJ

    SvaraRadera
  2. Riktigt, riktigt läcker bild. Jag gillar färgskalan och rörelsen. Den här typen av bild sätter jag hellre på vägen än en tydligt föreställande. Den här ger ny näring till fantasin varje gång jag ser på den.

    //Lena

    SvaraRadera