lördag 11 juli 2009

Minne från Brängen


Hej!

Nu har jag äntligen hunnit gå igenom, sortera och arkiverat bilderna från vår kursvecka. Det har varit fullt ös sedan jag kom hem från Mullsjö, renovering, gäster och sista jobbveckan innan sommarsemestern. Så nu sitter jag med fem veckors semester framför mig och tycker att jag har hur mycket tid som helst för allt som jag vill göra.

När jag gick igenom bilderna från Brängen kom jag ihåg hur det var när jag skulle ta denna bild. Det började bli mörkt, skogens alla ljud och jag kände mig helt ensam. Det bara kröp i kropp på mig, fick hela tiden övertala mig själv till att ta en bild till, exponera några minuter till innan jag gav mig av. Sedan var det bara att packa ihop sakerna och ta sig tillbaka till baslägret utan att börja springa och med någon form av värdighet i behåll. Brängen var inte mitt favoritställe.

2 kommentarer:

  1. Hej Maggan.
    - Jag fick heller inte riktigt till det vid Brängen. Men jag gillar din bild på något sätt. Är rätt förtjust i denna typen av kaosbilder.

    /mats

    SvaraRadera
  2. Det är verkligen så att din bild visar den känsla du beskriver väldigt bra! Spännande att man kan se det så tydligt i en bild. /Birgitta

    SvaraRadera