fredag 24 juli 2009

Annorlunda ABSTRAKT 2


Inspirerad av Terje till viss mån (Min plats i ljuset, sidorna 268-269) men framförallt av Ernst Haas så gjorde jag några bilder på detta tema idag. Här är en av dem.
- Det finns ju en hel del intressant att fotografera förutom natur också - även om jag trots allt känner mig väldigt hemma i naturen.
- Med denna typen av bilder kan man verkligen låta den kreativa sidan komma fram.

Vad föreställer bilden? Någon som kan knäcka det???
- För mig spelar det ingen roll. Tycker den är snygg. Nästan som ett modernt konstverk. (om man nu får säga så om sina egna bilder).

(Annorlunda abstrakt 1 och 3 finns på min egen blogg)

Panasonic Lumix TZ7

/Mats

4 kommentarer:

  1. Ok, falurödfärg, is, och en ritad imm-gubbe. Tur att ingen testat mig på bläckfläckar ;-) Jag gillar det här, en bekräftelse på det jag tror mig vetat, fotografi är konst för oss som inte har tålamodet att måla i olja. Resutatet är minst lika bra, men som i målning så behöver man kunna tekniken...då kan det bli så här häftigt. //Lena

    SvaraRadera
  2. Rödfärgen är rätt. Men ingen is. Jag har tagit bilden idag :-)
    - inte målat något själv. Bilden är precis så här i kameran - ej beskuren.

    /Mats

    SvaraRadera
  3. OK, rödfärgen är klar.
    Ser ut som om bilden är tagen genom ett förnster in i ett öde hus. Fönstret täckt av spindelnät, lite imma och skräp. Andra väggens fönstret skymtar i bakgrunden.
    /Birgitta

    SvaraRadera
  4. Otroligt bra. Helt rätt Birgitta!!!
    - Ett ladugårdsfönster precis utanför vårt hus i Bashult.

    /Mats

    SvaraRadera