söndag 26 juli 2009

Slända!

Oops, här kommer ännu en........slända, -men håll ut, en vacker dag kommer det en bild på något annat!
Jag satt och väntade på att det även skulle komma en Gärdsmyg och ett JAS-plan flygandes förbi, men de kom aldrig.
.....Jag blir nog aldrig världsmästare, -jag har helt enkelt inte tillräckligt med tur! - Jag har fått berättat för mig att Ingemar Stenmark en gång skall ha sagt till en journalist som påstod att han hade haft tur i en tävling; "Ja, och det konstiga är att ju mer jag tränar desto mer tur får jag".
Jag får helt enkelt ta och träna upp min tur lite mer ....(Om ni läser Terjes inlägg på sin blogg idag så klarnar mitt försök till humor!)
______________
Hehe, nu e det fart på vår blogg, samtidigt som jag lägger upp inlägget så får jag 2 kommentarer..... vilket ös!
Bilden är tagen med 17mm vidvinkel (har inte mer vidvinkel, men det står på önskelistan), f16 och 1/500, ISO 400
MagnusJ

5 kommentarer:

  1. Oj, vad snygg! Den borde du skicka in till Terjes tävling!
    /Birgitta

    SvaraRadera
  2. Aaahhhh! mycket snyggt!
    Vilken brännvidd har du använt?

    /Viktor

    SvaraRadera
  3. Härligt Magnus!
    - Trägen vinner :-)

    Bilden är riktigt bra!!!

    PS. hade du haft med en Gärdsmyg samt ett JAS också. Då hade du varit mer världsmästare än Terje. I alla fall i denna bildsjangern. (genre)

    /Mats

    SvaraRadera
  4. Det här är RIKTIGT BRA Magnus! Faktiskt är det världsklass på bilden. Måste vara bästa bilden på jungfruslända som jag sett! :)

    Vilken tur du hade.... ;)

    SvaraRadera
  5. Grattis, diplom i "Terje-kalssen"!
    Så bra bild.
    //Lena

    SvaraRadera