fredag 17 juli 2009

Min första VARG


Äntligen!!!
- Hade haft ganska svårt att sova under natten. Men när väl ljuset började komma så piggnade jag till. Sedan tidigare visste jag att det fanns stora möjligheter att Vargen skulle passera just framför utsiktsplatsen "gömslet". Vinden låg rätt och jag hade förberett med rätt bländare samt exponeringstid. Även ställt in skärpan på den plats där han ev. skulle komma.
- Men väntan blev lång. Det snygga morgonljuset och dimslöjorna försvann och ett skarpare solljus tilltog.
- Jag tittade i sökaren för att korrigera exponeringstiden till de nya ljusförhållandena - och precis då såg jag något som rörde sig i pereforin. Och där dök han upp - precis på den plats som vi hade förutspått. Klick! Och där satt bilden. Vilken känsla!!!
- Visst är Kolmården en fantastisk plats. :-)

/Mats

2 kommentarer:

  1. Hörreduru,
    Fantastisk bild, och en otroligt gripande beskrivning av "tillfället".
    Det är bara sista raden som stör mig....tar du bort den så bibehålls den där gripande känslan lite längre....:-)
    Skämt åsido, verkligen snygg bild -nu har du haft tur igen....
    MagnusJ

    SvaraRadera
  2. Hi hi, roligt, nästan så jag trodde på dig där för en stund! Härlig bild och nu när du vet hur man gör är det väl dags att göra det "på riktigt"?

    SvaraRadera