fredag 17 juli 2009

Nu ger jag mig

Jag har bara någonsin haft ett enda övertag över Terje och det var en bild på en gärdsmyg, men så hade han "turen" att få ett jättebra foto på en vid Mullsjö Fiskdammar. Därför har jag ägnat timmar mest varje dag senaste veckorna för att åtminstonde få något i närheten av hans bild. Och den här pippin från den 10 juli är allt jag fick till.
Det enda jag nu har att skylla på är avsaknandet av ett 400mm 2,8 då hade jag sluppit bruset från ISO800 och skakningsoskärpan vid handhållet 500mm 1/90sek.
Sensmoral: Deppa inte för att du inte kan göra lika bra bilder som Terje, det går bara inte.

James :-)

1 kommentar:

  1. Inte helt illa James.
    - men nu när man sett Terjes bild så bleknar din lite. Trots att den är bra.
    - Vet inte vad det är som gör att hans bilder visar en sådan kontakt med djuren. Hans fågel bara satt där så självsäker och sjöng - precis som den känt Terje sedan flera år tillbaka.
    Ja, ja. Vi får väl jobba på ändå :-)
    /Mats

    SvaraRadera