torsdag 6 augusti 2009

Min första Slända


Tro det eller ej. Har aldrig fotograferat en slända förrän nu. Har inte varit intresserad helt enkelt.
- Men när man sett alla Magnus fina sländor (gillar särskilt den med blåa ögon) och även Birgittas så blev jag väl lite sugen.

Nu idag blev det ett tillfälle - utav en slump. Två sländor jagade flygmyror på skogsvägen precis utanför huset här i Bashult. Flygmyrorna flög mot sländan. Ser ut som vita streck då jag panorerade den snabba sländan.

1/125 sek och 175 mm.

/Mats

3 kommentarer:

  1. Välkommen i klubben! Din bild blev väldigt bra i svartvitt. Vi lär få se fler sländor här framöver från flera av oss tror jag.
    /Birgitta

    SvaraRadera
  2. Har inte kommit hit ännu ;-) men har två semesterveckor efter Österrike så vem vet... Fin slända men "dutten" som vart av myran?
    jag gillar bilden även med myran.

    //Lena

    SvaraRadera
  3. Kul blid med två typer av rörelseoskärpa. Jag är vädligt svag för svartvitt... fungerar den här gången också.

    /Jimmy

    SvaraRadera