fredag 14 augusti 2009

Kalhygget


Vet inte vad det är som gör att jag gillar den här bilden. (Om man nu får säga så om sina egna bilder). Först höll jag på att radera den från kameran på väg hem. Men ändrade mig. Gav bilden en chans att få hamna i datorn för beskådan. Och ju mer jag tittar på den desto mer gillar jag den. Den störande lupinen i förgrunden och sedan högstubben. Och därefter "lien" ovanför högstubben.
- Jag har väl blivit knäpp... :-) Hemma mottogs inte bilden alls positivt. Jag älskar den.

/Mats

5 kommentarer:

  1. Men är det inte just detta som är en av de trevligare aspekterna med fotografering. Ibland så får man till en bild som tilltalar en av anledningar som man egentligen inte riktigt förstår, -den bara gillas liksom! Och detta trots att det kanske inte stämmer överens med alla de "regler" eller element som behövs för att bygga upp en bra bild.
    I övrigt så är det en intressant bild, som verkligen drar uppmärksamheten till sig.
    //MagnusJ

    SvaraRadera
  2. Visst är det intressant med hur man uppfattar en bild. Jag har svårt att finna ord till känslan jag får när jag ser din bild. Det är väl flera känslor förstås men mest är jag nog irriterad over lupinen :)
    /Viktor

    SvaraRadera
  3. Det är ju som sagt tur att vi är olika. Den här bilden är ju kul att titta på men ingen som skulle hamna på min vägg.
    /Birgitta

    SvaraRadera
  4. En bild jag gillar. Lupinen är störande, men det är ju det som är poängen. En bild som förmedlar oro till mig. Bra!

    /Jimmy

    SvaraRadera