fredag 18 september 2009

Formation - sträckande vipor


- Här kommer en bild på flyttande tofsvipor tagen en förmiddag i slutet av juli. Jag var absorberad av att fotografera landande humlor när en vipflock passerade över mig. Jag tittade upp när jag hörde vingslagen och hann uppfatta att vita partier blev genomlysta på ett speciellt sätt. Efter en stund hörde jag nya vingslag och ytterligare en flock passerade över mig och då tillkom denna bild.
- Nu gör jag paus på bloggen en vecka för att njuta av flyttfågelsträcket på plats i Falsterbo och hoppas på stora rovfågelskruvar över Skanörs Ljung - och naturligtvis bra sträckväder. Det blir naturligtvis en hel del fotograferande.
/Margareta S

1 kommentar:

  1. Vilken snygg bild! De båda grupperna av fåglar gör den extra bra tycker jag.
    /Birgitta

    SvaraRadera