måndag 19 juli 2010

Violer, vialer...


... orkidéer. I min jakt på att fotografera orkidéer hat jag kommit hem med helt andra blommor på minneskortet, men nu - tredje gången gillt! - lyckades jag snoka upp en kärrknipprot att fotografera! Under helgen har jag dessutom fått undervisning i hur jag skall känna igen en orkidé. Det känns bra att lära sig något nytt medan man fotograferar. Kärrknipproten var inte helt lättfotograferad, jag skall försöka ta mig ut en gång till och till och ge det ytterligare en chans. Men jag skall dessutom ta fler bilder av vialen (knölvialen, rosenvialen?) innan den blommat över, jag tycker att den är alldeles sanslöst vacker:


2 kommentarer:

  1. Visst är det vackra blommor! Snart blir du expert på de här arterna!
    /Birgitta

    SvaraRadera
  2. Ja, tack vare hjälpsamma människor och Internet så är det lite lättare att lära :0)

    SvaraRadera