tisdag 6 juli 2010

Personligt bluesfoto?



I lördags åkte jag hem till Göteborg och avslutade lördagen med Göteborg Blues Party 2010 i Slottsskogen. Av vana eller abstinens (?) följde kameran med. Jag njöt av musiken (…och öl) i kvällssolen och tänkte att kursen nog inte bara handlade om fotografering, utan för mig också om personlig utveckling… men det kanske hänger ihop…? Terjes ord finns i minnet: ”Jag är mina bilder och mina bilder är jag”. Lördagens presentation av våra personliga bilder kommer i alla fall ta ett tag att smälta.


Det blev en del fotograferande under blueskvällen och så här efteråt ser jag det som mitt "examensprov" efter kursveckan i naturfoto (!) .... svartvitt, känsla, ganska ”duttfritt”, mera medveten komposition, bort med onödiga detaljer, koll på bildkanterna, medveten skärpa/oskärpa, ”ögon”, ...ja och allt annat vi pratade och skrattade åt under veckan.


Och bilderna? – Mer personliga än någonsin!

… men platsar kanske inte på en naturblogg… får väl skaffa en personlig (!) blogg…



Tack Terje och alla kurskamrater från v 26.

/Martin

4 kommentarer:

  1. Hög tid att skaffa en blogg Martin! Vill gärna se dina bluesbilder!

    SvaraRadera
  2. Jaaaa, en Martinblogg vill vi ha!
    Och jag vi också se dina bluesbilder!

    Ha de´
    MagnusJ

    SvaraRadera
  3. Se nu till att sätta upp din egen blogg!!!

    Gillar den här bilden riktigt mycket!

    /Mats

    SvaraRadera
  4. Visst ska du ha en egen blogg och lägga ut bl.a. dina bluesbilder! De är för bra för att ligga kvar i din dator. ;-)
    /Birgitta

    SvaraRadera