tisdag 26 januari 2010

Korsande trafik


Senaste tiden har jag lyckats göra väldigt mycket bilder på älg.
- Har praktiserat tankens kraft. Och det har fungerat fullt ut. (en del skrattar åt mig när jag berättar detta. Men faktum är att varje bild jag haft i huvudet har blivit till). Idag gjorde jag en mängd bilder på älg igen. Och riktigt nära. Jag var tillsammans med älgarna nästan 30 minuter. Pratade med dom. Gjorde bilder i överflöd. En helt fantastiskt upplevelse. Som närmast satt jag ca 40 meter från dem. När jag var klar med alla bilder och gick tillbaka mot bilen - stod älgarna fortfarande kvar och tittade på mig.
- Hur som. Här kommer en bild från helgen. (samma dag som Malin & Terjes vernissage). De andra bilderna, från idag, ska jag också visa framöver så klart.

/Mats

3 kommentarer:

  1. En väldig tur för älgarna i dina trakter att du inte är jägare och skjuter med studsare i stället för med kamera. Grattis till en mängd fina älgbilder.

    SvaraRadera
  2. Roligt att läsa om dina framsteg som älgfotograf - det låter väldigt spännande.
    Bilden du visar här får mig att tänka på hur tufft djuren har det nu i det snötäckta landskapet. Såg nyss ett rådjur alldeles utanför fönstret här i trädgården.
    /Margareta

    SvaraRadera
  3. Kul att du har hittat älgarna och kan tänka fram bilderna innan!
    /Birgitta

    SvaraRadera