fredag 11 februari 2011

Här ofta?


Nej inte speciellt ofta den senaste tiden. Nu var det verkligen länge sen jag gjorde ett inlägg här. Har varit på resande fot och bland annat gjort ett reportage för Nya Lidköpings Tidning.

Har skapat ett nytt galleri på min hemsida: http://portfolio.peterasp.com/ som heter Nature Africa. Där kan ni kika på några av bilderna som jag har tagit i det mångfacetterade Tanzania. Besökte bland annat nationalparken Serengeti för att beskåda och fotografera den årliga migrationen efter vatten.

För övrigt planerar Tanzanias regering att dra en motorväg tvärs genom nationalparken. Byggstart 2012 och UNESCO hotar med att stryka dem från världsarvslistan men det tycks inte hjälpa. Motstånd håller dock på att mobiliseras. Låt oss hålla tummarna att de lyckas. Bjuder här på en av mina favoriter från resan. Två vänner med en enastående utsikt.

Ta gärna en titt i galleriet! Väl mött och trevlig helg!/ Peter


6 kommentarer:

  1. Den afrikanska faunan är fantastisk!

    /Jimmy

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder, bilden på apan blir min favorit! Snygg sida också, men den var ganska långsam att ladda ned. Högupplösta bilder?

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Kul att ni gilla bilderna! Apan är även en av mina stora favoriter. När man även känner till att just den arten är utrotningshotad så känns den väldigt ödesmättad.

    Håller med dig Jimmy! Själv varit dä?

    /P

    SvaraRadera
  4. Snygga bilder! Vad har du använt för objektiv? Behöver lite resetips ;-)
    /Birgitta

    SvaraRadera
  5. Go kväll!
    Tackar Birgitta! Jag avände mig av ett Canon 300 mm 4.0. Funkade bra! Är du på väg?? =)

    Cecilia: såg att jag missat din fråga tidigare. Tror bilderna ska vara lågupplösta men jag ska över om jag har missat att komprimera några! Tack för tipset/Åsikten!

    / Peter

    SvaraRadera
  6. Hej Peter!

    Jo jag var i Sydafrika 2008 under en månad. Fantastiskt kul. Det objektiv jag använde mest då var ett Sigma 170-500, bra zoomomfång, men man behöver blända ner på 500 för att få ok skärpa.

    /Jimmy

    SvaraRadera