lördag 2 oktober 2010

Att fotografera fåglar




Jag är ingen fågelfotograf. Inte heller någon fågelskådare. Brukar inte heller ägna så väldigt mycket tid åt att titta på andras fågelbilder även om det är en väldigt vanlig genre inom naturfotografin. Men efter kursen i somras så tänkte jag att jag i alla fall skulle prova lite grann. Jag har knäppt fullt ett antal minneskort på måsar och duvor och jag kan säga att jag i fortsättningen kommer att visa mycket mer vördnad för fågelfoto ... fy, så svårt!! Det blir nog ingen fågelfotograf av mig, men några bilder har jag i alla fall behållit och är ganska nöjd med. Men jag fortsätter nog att ägna mig åt stillastående motiv tror jag :0)

Men en liten tur till Falsterbo skall jag väl ta i alla fall och titta på flyttfåglarna. Kanske blir det någon bild också.

3 kommentarer:

  1. Håller med dig om att det är svårt med fågelbilder. Det är alltid tacksamt när de sitter stilla. Tycker du lyckats bra för att vara första gången!
    /Birgitta

    SvaraRadera
  2. Det är en spännande utmaning med fåglar. Den sista bilden gillar jag mycket. /Viktor

    SvaraRadera
  3. För att "inte vara någon fågelfotograf" tycker jag att du fått med mycket fågel på bilderna ... den sista bilden är ju riktigt bra. Kul att fågeln så retsamt flyger från fotografen och ur bilden.
    .... så kanske är du mer fågelfotograf än du tror...?
    /Martin

    SvaraRadera