måndag 6 september 2010

Så nära men ändå så långt ifrån...


En del av min semester tillbringade jag i Bretagne. I min guidebok hade jag till min stora glädje sett att det skulle bo lunnefåglar i Bretagne. På vägen ut till huset vi hade hyrt såg jag också skyltar här och där med stora lunnefåglar på. Men lunnefågelön låg trots allt ganska långt ifrån huset där vi bodde och det väl ärligt talat bara jag i sällskapet som hoppade av glädje vid tanken på att se en livs levande puffin. Och jag är varken fågelskådare eller fågelfotograf. Jag hade inte ens ett teleobjektiv i packningen. Så det blev ingen sådan utflykt, jag fick nöja mig med puffinöl. Lite trist kändes det förstås att vara så nära...

Efter att ha läst på lite hemma så visade det sig att lunnefåglarna ändå inte var på plats i Frankrike vid den den här tiden på året. Så det var kanske tur att jag inte insisterade på att åka ut till en ö och titta på ... måsar!

1 kommentar:

  1. Smakade gott hoppas jag. Dessutom blev det ju en "nästan naturbild" av det.
    /Birgitta

    SvaraRadera